Chrysalis

Od housenky k motýlovi…

Úprava afirmací

Když už máme naformulovanou základní afirmaci, můžeme ji upravit tak, aby měla větší účinnost. Všeobecně jde o to, aby zněla tak, že jí snadněji uvěříme, a tak bude mít pro nás nejvyšší možnou účinnost. Pokud bychom používali afirmaci, které nevěříme, šli bychom proti své vlastní mysli, která by nám říkala, že to, co tvrdíme není pravda a tím by nám bránila k uskutečnění našeho přání. Například, pokud trpíte chronickými bolestmi, těžko uvěříte výroku “cítím se skvěle”.  V takovém případě je lepší soustředit se na výrok “bolest ustupuje” nebo “uzdravuji se”. Tímto postupem se pomalu, po krůčcích dostáváme k požadovanému výsledku. 

Poznámka: Jak poznám, že výroku opravdu věřím? Tady je nejlepší řídit se vlastním pocitem. Pokud zformulujete afirmaci a hned jak jí v mysli podržíte si řeknete “to rozhodně není pravda” nebo ucítíte odpor (u mě osobně třeba sevření v oblasti žaludku), tak to není správně sestavená afirmace. Správně by jste měli cítit, že nemáte vůbec žádný problém s přijetím takového výroku. Pokud se vám ani po několika pokusech nedaří najít tu pravou formulaci pro vás, tak se nevzdávejte, nesuďte sami sebe. Dejte si chvilku čas a zkuste to znovu. Nejde o žádnou zkoušku, pouze o to, aby vám byla tato metoda opravdu nápomocná a to bude možné jen pokud budete schopni myšlenku přijmout do svého života.

Existuje několik způsobů jak upravovat afirmace a proto se pokusím aspoň některé popsat.

1. Tvářím se, jako by už daná událost nastala

“Mám dobře placenou práci, přiměřenou mým zkušenostem a schopnostem”

Někteří praktici, co preferují tuto formu zdůvodňují tuto úpravu tím, že modelujeme budoucnost, ale pro lepší účinnost potřebujeme co nejlepší emoce, protože emoce posilují výrazně náš záměr.  A pozitivní emoce “vygenerujeme” mnohem lépe simulováním toho, že  radostná událost již nastala. Zároveň je tahle forma vhodná, jestli věříte, že formulováním afirmace do budoucího času vlastně nepracujete s “teď a tady”. Protože to, čemu věříte, s čím ladíte, to je to co je nejdůležitější.

Osobně jsem použil mnohokrát s úspěchem původní formu – v budoucím čase – a s úspěchem. Myslím si, že ani tímhle způsobem nepracujete s “teď a tady”, protože se v myšlení přesouváte do budoucnosti. Ale každý jsme jiný a doporučuji si to vyzkoušet, a jestli je to Váš případ – a když cítíte mnohem větší a radostnější emoce v této, přítomné formě – pokračujte takhle.   

2.  Využití náboženské víry

Jestli upřímně věříte, je tohle skvělý způsob jak posílit afirmaci. Oddanost Bohu (je jedno jakého náboženství) je velmi silnou pozitivní emocí a opravdu může pomoci. O víře a modlitbách budu mluvit v jiném článku, ale i prostá změna první verze na poděkování u silně věřících dělá zázraky.  

“Pane, děkuji ti za to, že mám dobře placenou práci, přiměřenou mým zkušenostem a schopnostem”  

3. Formulace v “průběžném čase” 

Jestli jste zmatený/á z těch časů a chcete co nejvíc zůstat v přítomném okamžiku, zkuste  formulovat afirmaci, která je “měřitelná množstvím nebo kvalitou”. Ne u všech to jde, ale mnohokrát můžete pracovat s afirmacemi, které vyjadřují zlepšování. Typickým příkladem jsou všeobecné afirmace na hlavní trojici přání – zdraví, štěstí a bohatství. 

“Každým dnem jsem zdravější a zdravější v každé oblasti” 

Je potřeba si ale dát pozor na afirmaci bohatství a trochu specifikovat – bohatý můžete být i na zážitky, zkušenosti (ne nutně pozitivní), nebo Boží milost, která nutně neznačí pozitiva (“Koho Bůh miluje, toho křížem navštěvuje”) 

Osobně používám nejraději tuhle formu, připadá mi taková opravdu přítomná a vyjadřující postupné zlepšování. 

LEAVE A RESPONSE

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.