Chrysalis

Od housenky k motýlovi…

Meditace bdělé pozornosti

Tato meditace velice dobře pomáhá k celkovému uvolnění a oproštění se od neustálého hodnocení, komentování mysli. Vyzkoušejte a uvidíte.

  1. Najděte si klidné místo, na kterém vás nebude nikdo a nic rušit.
  2. Tato meditace je sice zaměřená na svět kolem vás, ale i přesto je dobré zklidnit se několika vědomými nádechy a výdechy a utišit mysl.
  3. Představte si, že jste malé dítě, dokážete už vnímat předměty kolem sebe, ale nedokážete je pojmenovat a nemáte na ně žádný názor.
  4. Rozhlédněte se kolem sebe, nehodnoťte a jenom se dívejte. Když vám pohled spočine na oblíbeném předmětu, tak svůj pohled klidně zastavte a pořádně si ho prohlédněte.
  5. Podívejte se na tvar, barvu, pokud je průhledný, tak se na měj můžete podívat proti světu. Dotknout se ho, ucítit jakou má strukturu. Jaké ve vás vyvolává emoce, vzpomínky. Až budete mít chuť můžete začít vnímat jiný předmět nebo světlo v pokoji. Nechat na sebe všechno působit bez posuzování. Můžete pokračovat tímto způsobem dál do kdy vás to bude bavit.

Ideální je začít s předměty, které jsou pro vás atraktivní a máte je rádi – např. květina, oblíbená dekorace (třeba z dovolené), perfektní je svíčka, protože její plamen je uklidňující. Další dobrou možností je váš domácí mazlíček (hlavně pokud spí klidným spánkem). Pokud, stejně jako já, rychle ucítíte jak na vás tato meditace dobře působí, tak jí praktikujte vždy, kdy k tomu máte prostor. Klidně i cestou do práce nebo z práce. Můžete využít třeba procházku v přírodě. Dá se to praktikovat skoro všude. Po nějaké době pravidelného praktikování této meditace se vám může začít dařit vnímat i náročné a stresující situace s větším nadhledem a klidem.

Od čeho vám může meditace pomoct:

  • neklid
  • bolest hlavy
  • napětí ve svalech (bolesti páteře)
  • úzkost
  • smutek

Jaké problémy mohou nastat? Může se stát, že vaše hlava se bude ze začátku předměty tvrdohlavě pojmenovávat. Chvilku jí klidně nechte a u dalšího předmětu si zkuste na jeho název nevzpomenout jako by nebyl důležitý. Uvidíte, ono se to poddá.

Může se stát, že si na meditaci ve stresu včas nevzpomenete a možná vám pomůže nějaká připomínka. Může to být papírek na místě, kde rádi relaxujete, může to být připomínka v mobilu. Pokud ale máte pracovní mobil a často přes něj dostáváte nepříjemné úkoly, tak bych raději volila první variantu. Spojení s pracovním mobilem by ve vás mohlo vyvolat pocit, že je to další úkol, který MUSÍTE udělat a tím by jste si mohli narušit své vnímání této příjemné chvilky věnované jenom sobě.

LEAVE A RESPONSE

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.